Klikkaa tästä kirjoittaaksesi tekstiä

Sukujuhla ja sukukous 18.8.2024

Juhla alkaa perinteisesti klo 11.00 sankarihaudalla, josta siirrymme varsinaiseen juhlapaikkaan

Juhlatalo Nuuttilaan https://www.taatanaitanpitopassurit.fi/. Nuuttilassa tilaisuus alkaa lipunnostolla

klo 12.00. Tilaisuus päättyy noin klo 16.00. Yhdistyksen virallinen kokous alkaa noin klo 14.30.

Tarkempi ohjelma tarkentuu lähiaikoina.

Tervetuloa sukuseuramme kotisivuille!

Hämeenkyrön Poussan Sukuseura on perustettu sukukokouksessa 25.8.2007, jolloin oli kulunut 200 vuotta suvun kantaisän, Matti Juhonpoika Poussan syntymästä. Hämeenkyrön Poussan suku on saanut alkunsa siitä, kun Niskalan torpan poika Matti Juhonpoika (1807-1867) ja vaimonsa talollisen tytär Hedvig Tuomaantytär Heiska (1813-1868) ostivat 1840-luvun alussa Hämeenkyrön Kostulan kylässä sijaitsevan Poussan kantatilan ja ottivat sukunimekseen talon nimen, joka on esiintynyt asiakirjoissa jo 1500-luvulta lähtien.
Sukuseura pyrkii lisäämään suvun jäsenten välistä yhteenkuuluvaisuutta sekä keräämään tietoa suvun vaiheista ja tarina-aineistoa sukuun kuuluneista henkilöistä. Sukuseuran jäseniksi voivat liittyä kaikki Matti Juhonpoika ja Hedvig Tuomaantytär Poussan jälkeläiset sekä heidän puolisonsa.